100 km grens ! - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu 100 km grens ! - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu

100 km grens !

Blijf op de hoogte en volg Piet

10 September 2014 | Spanje, Portomarín

Na een gezellige en een wat lange avond op het terras met Ierse dames en Spaans echtpaar om 11.00 uur naar bedje .
Vanochtend toch maar om 7.00 uur opgestaan, ontbeten en de meisjes gedag gezegd en op pad !
Je kan nu wel merken dat er veel pelgrims maar de laatste 100 km lopen.
Vooral Amerikanen lopen deze afstand en dan maar zeggen " we did the Camino "
Na 8 km het 100 km punt , is door de vele pelgrims redelijk misvormd.
Na een kop koffie lekker doorgestapt en om 13.00 uur in Portomarin.
Mooi weer vandaag niet zo warm als anders goed te doen!
En André en ik bleven bij elkaar .
Morgen nog een steile klim omhoog en dan een gezellig pad naar onze volgende overnachting in een landelijke omgeving .
Met Sulima en Lidy alvast de weg verkend.
Hasta manana

• 10 September 2014 - 20:48

Piet Van Der Wiel:

Jullie bereiken het einddoel. Je kunt zo in een televisieprogramma met je ervaringen, maar we horen het 15 oktober in ieder geval. Groet van Piet en Heidi

• 10 September 2014 - 21:33

Kitty:

Is Harry met vakantie?........... Piet dit ga jij redden.........nooit aan getwijfeld trouwens,
    jullie genieten leesbaar, samen lopen, samen praten, samen stil, en dan lekker altijd de meisjes achter de hand. Deze komende laatste kilometers veel plezier en blijf bij elkaar!!!
    Groet kitty

• 10 September 2014 - 22:01

Annet Vis:

Nog even en dan kunnen jullie ook zeggen "We did the Camino"
    Succes weer voor morgen.
    Groeten,
    Annet.

• 11 September 2014 - 07:13

Ria:

Heeeel veel sterkte, we volgen jullie.

• 11 September 2014 - 10:16

Peter Koene:

Hallo bedevaartgangers,
    Machtig dat jullie al zo ver zijn! Uit de verhalen lees ik nog niks van de laatste loodjes, dus gaan jullie dit rustig uitlopen! Op naar Santiago! Het enorme plein voor de kathedraal en dan naar binnen.....
    Maar ff over het eten... Hebben jullie nog al die tijd geen paella op?
    Groeten van Peter en Kiki.
    Groeten aan de dames, hoop dat ze het ook naar de zin hebben!
    Zie uit naar de verhalen later.....

• 11 September 2014 - 14:47

Paula:

Rusteloze Wandelaars en niet zo maar!
    Lopen jullie 2 etappes per dag? Ik kan het niet meer bijhouden. Vandaag de zeven en twintigste. Maar ik proef nog het enthousiasme, dus... nog even volhouden en dan...
    Je loopt niet altijd samen, schrijf je. Ieder zijn eigen ervaring en weer vertellen. Kunnen de dames het allemaal bijhouden en hun verhalen vertellen. Ik wens jullie nog goede wandeluren en de dames vakantieplezier.
    Groetjes, Paula.

• 11 September 2014 - 18:41

Dick Luijendijk:

Piet, pet af .
    Je doorzettingsvermogen wordt zeker beloond.
    Met al je mankementen over gehouden aan je voetbalcarrière is dit een prestatie van formaat.
    We hebben gisteren weer een heel gezellige golfsessie gehad in Melissant.
    Met veel twijfel kijken we uit naar de wedstrijd van zaterdag. Maar Henk vd Burg heeft jl zaterdag half uur met de trainer gesproken aan de stamtafel, dus er zal wel oplossing gevonden zijn om het tij de keren.

André blijf nou maar in de buurt van je broer , ik denk dat dat voor beiden beter is.

Veel sterkte verder ook namens Adrie
    groet,
    Dick

• 11 September 2014 - 18:42

Jan & Nelleke De Witte:

Hallo Piet & André,
    Geen dag hetzelfde, m.u.v. het lopen van 'de' kilometers.....
    Maar alle dagen weer allerlei voorvallen, gevoelens, gevoeligheden, soms muiterij, verrassingen, ontmoetingen, nu ook samen met Sulima en Lidy 's avonds nagenieten van jullie belevenissen....

Geweldig om dit alles te lezen! Dagboek van wandelaars met een missie (behalve Amerikanen...) en met de allesoverheersende volharding om deze gedenkwaardige tocht te volbrengen!!
    Soms worden jullie ook verrast door de uitdagingen van het glooiende/soms klimmende landschap, niet echt het terrein voor een 'walk in the park'.
    RESPECT voor de manier zoals jullie daarmee omgaan en nu al onvergetelijk als avontuur.

Nu jullie binnen de laatste 100 kms zitten worden jullie gedragen door jullie conditie,inzet en gevoel van 'overwinning'. Geniet van dit laatste deel want dat ga je niet meer zo intens beleven.

Wij blijven jullie volgen, veel succes, geluk en plezier verder,
    Nelleke & Jan