Arzua - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu Arzua - Reisverslag uit Palas de Rey, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu

Arzua

Door: Piet en Andre

Blijf op de hoogte en volg Piet

12 September 2014 | Spanje, Palas de Rey

Vanochtend om 7.00 uur bedje uit moeilijk want ik lag zo heerlijk in mijn bedje maar Andre had gezegd Piet om 7.00 uur opstaan want het is een lange wandeling van Palas de Rei naar Arzua .
Om half acht een kop koffie en on the camino !
Mooie wandeling door de bossen eerst vergezeld door de maan en na een uur lopen kwam het zonnetje door !
Om 9.15 de eerste stop voor een bakkie koffie en een chocolade broodje in Casanova gezellige omgeving waar een Spaans echtpaar ontmoette met een baby in de kinderwagen en een jong mannetje van ik denk 4 jaar lopend naar Santiago.
De Albergue was genaamd "los dos Allemagnos" en ik zei tegen Andre heb ik daar nu 800 km voor gelopen om bij twee Duitsers koffie te drinken ?
Daarna weer op pad richting Melide steile heuvels op en af !
Om 12.00 uur waren we in Melide gestopt bij een klein kerkje stempel en daarnaast een Albergue genaamd "tres Allemanos" v hoe komen zij er op !
We ontmoette daar een pelgrim die sinds augustus 2013 onderweg was van Porto naar Compostella, dan van Compostella naar Rome , naar Assisie , en dan weer van Assisie naar Murcia en vandaar weer naar Compostella, nu was hij weer van St. jean naar Compostella en had hij er 10.000. Km opzitten, kon je ook wel aan zijn baard zien en een groot gebrek aan douche-mogelijkheden.
Daarna naar Boente waar we een heerlijke lunch genoten samen met onze jonge vrienden uit Ierland Paddy en James en ook een biertje erbij,
Toen richting Arzua nog 10 km te gaan in de warmte en alsmaar steile heuvels en afdalingen .
Op 3 km voor de finish toch maar nog een biertje genomen met Paddy en James waar we de rekening voor gepresenteerd kregen door een steile bergopwaartse laatste kilometers maar uiteindelijk toch bij de meisjes aangekomen in Arzua om 16.15 en 32 km. verder.
Nog 39 km. Te gaan naar ons einddoel Santiago de Compostella!
Hasta Manana ,

• 13 September 2014 - 10:25

Arie:

Ha Piet/André,

39 km, dat moet lukken mannen.

Dat Spaanse echtpaar met die kinderen is bepaald de weg kwijt......

gr,

arie

• 13 September 2014 - 12:00

Ab Van Dijk:

Hallo Piet/André,
    Geweldig al die verslagen te lezen. Die laatste kilometers moeten jullie fluitend kunnen afleggen. Ik denk wel Piet dat de aanwezigheid van André en de vrouwtjes je veel energie gegeven hebben om deze tocht tot een goed einde te brengen, maar het doet aan je (en natuurlijk ook die van André) prestatie - want jij moet de afstand lopen - niets af. PET met hoofdletters af voor jullie. Succes bij de laatste loodjes. Ik hoop dat wij jullie na de wedstrijd tegen Kozakken Boys ook een positief bericht kunnen sturen.
    Groetjes Ien en Ab

• 13 September 2014 - 14:00

Henk:

Hallo allemaal ,
    Vanmiddag naar excelsior m daar zullen wij de mannen volgen met hopelijk net zo veel plezier als wij jullie volgen.succes verder

• 13 September 2014 - 16:42

Paula:

Lieve Vier,
    Dat was een stevige tocht die laatste. Jullie hebben sneller gelopen dan de papieren hebben aan gegeven. Roept het thuisfront? Nu nog twee etappes en dan, het beloofde eindpunt met alles wat dat weer teweeg brengt. Ik zou de laatste paar kilometers wel mee willen lopen, want ik ben benieuwd hoe dat voelt. Je hebt er maanden naar toegeleefd. Ik wens jullie nog een paar goede loopdagen samen met de dames.
    Groetjes, Paula.

• 13 September 2014 - 21:54

Frans En Sjaan V Holsteyn :

Wandelaars
    Wat een geweldige wandeling zo samen
    Met nog vele pelgrims
    Het gaat jullie goed af zo te lezen
    Gelukkig blijft André nu op het goede pad
    Succes gewenst met de laatste kilometer!
    Piet André
    Lidy en Sulima
    Groetjes uit Wateringen

• 14 September 2014 - 00:19

Joop:

Dag jongelui, keurig op schema, zelfs voor erop. Keurig gedaan! Het moet voldoening geven dit bijna achter de rug te hebben. Sterkte in de laatste uurtjes. Vanuit Maassluis nog steeds geen goede berichten, een sterke 1e helft werd niet gevolgd door een goede 2e. Het lijkt erop dat we vorig jaar erg veel geluksengeltjes gebruikt hebben.Groeten aan allemaal.

• 14 September 2014 - 13:45

Frans En Sjaan:

Sorry mensen
    Er is iets niet goed gegaan
    3 keer was niet de bedoeling
    Ik kan het niet meer terughalen
    Gr. Sjaan

• 14 September 2014 - 22:06

Els En Ton:

Hallo broertjes
    Geweldig dat je zo ver bent gekomen, de laatste kilometers fluiten jullie er uit,we vinden de prestatie geweldig maar kijk uit met bier. Want dat gaat in je benen zitten en dat is heel vervelend zoals jullie ervaren hebben .Steek een kaarsje voor ons aan inCompostela

Hetgaat jullie goed en Piet de laatste k.m zal je zweven.

Groet en ook aan de meisjes Els en Ton