Ons doel bereikt ! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu Ons doel bereikt ! - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu

Ons doel bereikt !

Door: Andre en Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

15 September 2014 | Spanje, Santiago de Compostella

Vandaag 15-9-2014 hebben wij ons einddoel Santiago de Compostella bereikt !
Na de dag van gisteren waarbij als voorschot de pelgrimsmis met het beroemde wierookvat hebben bijgewoond en daarna wat rondgewandeld en ook nog de laatste etappe van de Vuelta aanschouwd ons voorbereid op de laatste etappe van vandaag.
Na een onrustige nacht waarbij ik Piet, slecht de slaap kon vatten om 7.00 uur wakker.
Gewassen en aangekleed en Andre geroepen.
Om 7.30 stond de taxi voor om ons terug te brengen naar O Pedrouzo , het regende pijpenstelen maar dat hield ons niet tegen om op pad te gaan om 8.00 uur.
Het was nog donker maar we konden de pijlen goed volgen.
Na anderhalf uur onze eerste stop voor een kop koffie en nog van de af te leggen km's van 20 er nog 13 te gaan.
Na verzorging van mijn rug door Andre weer de rugzak om en lopen !
Om 11.00 uur in Monte do Gozo de eerste blik op Santiago de Compostella, nog een kop koffie en begonnen aan de laatste 7 km van onze Camino.
De wandeling de stad in was niet mooi , maar het idee dat we ons doel ging halen gaf ons vleugels !
Om 12.30 stonden Lidy en Sulima klaar om de foto's te nemen van onze aankomst bij de trappen van de kathedraal.
Een emotioneel moment , de tocht was ten einde.
Netjes in de rij gestaan om onze Compostella en oorkonde van de afgelegd km's te ontvangen.
Daarna lekker geluncht, wijntje erbij en nog even langs de huiskamer der lage landen (is van het Ned. Genootschap van Jacobus).
Nu na dit verslag nog naar het Franciscaner klooster voor een oorkonde en dan lekker uitrusten , uit eten met andere pelgrims en genieten !
Epiloog volgt nog !

• 15 September 2014 - 17:24

Arie:

Piet/André,

Netjes gedaan en gefeliciteerd! Nog een tijdje relaxen met de meisjes en dan weer terug.

gr,

arie en francien

• 15 September 2014 - 17:42

Martin En Corry:

Hallo Piet en Andre, uiteindelijk een jarenlang geleden plan uitgevoerd c.q waar gemaakt. Wij vinden dit een prestatie van formaat en ongeëvenaard. Geweldig, wat zullen jullie een voldaan gevoel hebben. Geniet lekker van deze prestatie. Wat een kanjers. Woorden schieten ons te kort.

• 15 September 2014 - 17:49

Paula:

GEFELICITEERD!!!!XXXX
    Paula. Kijk naar jullie uit.

• 15 September 2014 - 17:57

Kitty:

Piet en André, helemaal top. HARteLIJK GEFELICITEERD!!!!
    En nu lekker genieten!
    Groet kitty

• 15 September 2014 - 18:18

Piet En Annet:

Piet en Andre, gefeliciteerd met deze topprestatie.
    Een ervaring die jullie nooit meer vergeten.
    Daarnaast een voorbeeld voor anderen: ga je droom achterna.
    Kom nu maar weer naar huis, we beginnen je te missen.
    Piet tot woensdag 18 holes, makkie voor je.
    Groeten, Annet en Piet

• 15 September 2014 - 18:31

Karel Van Der Poel:

Beste Piet en André,
    Mooie prestatie! Van harte gefeliciteerd,
    Groeten Karel.

• 15 September 2014 - 18:48

Piet Van Der Wiel:

Gefeliciteerd. Mooie verslagen vol wel en wee. Ook veilig weer naar Nederland komen !!!
    Groet, Piet en Heidi

• 15 September 2014 - 18:50

Aad:

Mannenbroeders van harte gefeliciteerd met deze prestatie. nog een fijn verblijf en een goede thuisreis

groet

aaa

gefeliciteerd met deze prestatie wiij wensen jullie een goede thuisreis

Groet Aad en Tonny Aad

• 15 September 2014 - 19:07

Ton Koene:

Ite Missa Est! Prachtig Piet en André.
    Hier had je vlak voor de nieuwe heupen, nieteens van durven dromen.
    Een hoogtepunt en merkteken op je tijdlijn.
    Hier ga je nog jaren van genieten!
    Ieder de groeten daar van Bep en Ton.

• 15 September 2014 - 20:54

Gerard En Elly Wiegmann:

Piet en André,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie van jullie allebei! Al gaat de eer in eerste instantie natuurlijk naar Piet! Hij is wel degene met de meeste kilometers!
    Maar jullie hebben het einddoel samen bereikt. Mooier kan bijna niet! Twee broers die deze "Barre" tocht uiteindelijk volbrengen. En dan Sulima en Lidy erbij om jullie te ondersteunen waar het nodig was.
    Een tocht om nooit meer te vergeten en om lang van na te genieten. Hoogte en dieptepunten wisselden elkaar af, de ontmoetingen met de andere lopers waren bijzonder en waardevol. En wij mochten het op afstand allemaal meemaken. Wij waren er zelf even tussenuit voor een Griekse vakantie, maar keken toch iedere dag even naar het verslag. Dit gaan we missen. Voor jullie allemaal, geniet nog van de dagen met elkaar en mannen........rust lekker uit!

Hartelijke groet van Gerard en Elly.

• 15 September 2014 - 21:00

Ad En Ivonne:

Piet en André, gefeliciteerd met deze enorme prestatie. Respect dat jullie het hebben volbracht.
    We hebben dagelijks de verslagen gelezen, en jullie zijn een hoop ervaringen rijker die niemand meer af kan nemen. Geniet nog even daar in Spanje, en een goede thuisreis. Groet aan Sulima en Lidy.

Groet Ad en Ivonne

• 15 September 2014 - 21:27

Henk En Nel:

Petje af jongens,gefeliciteerd ........
    Nu met de meisjes genieten van de resterende tijd.
    Later

• 15 September 2014 - 22:05

Annet Vis:

Hallo Ome Piet en Andre,
    Hartstikke goed, complimenten. Het was leuk om dagelijks het reisverslag te lezen met alle ups en downs. Voor morgen nog een gezellige dag en alvast een goede reis naar huis.
    Weer de hartelijke groeten van ons vanuit 's Gravenzande.
    Annet.

• 15 September 2014 - 22:07

Leo Kleijwegt:

Beste Petrus en Andreas,
    Jacobus bereikt. Ik neem diep de hoed af, vooral voor jou, Piet. Een grootste prestatie met een mooi eind, zo met z,n tweeën. Of zelfs met z'n vieren, daar. Geniet nog even van de prestatie en neem er allemaal nog maar eentje op. Groet aan jullie allemaal. Leo en Elly

• 15 September 2014 - 22:18

Marja Weltevrede:

Een lang gekoesterde wens is in vervulling gegaan en daar hebben jullie helemaal zelf voor gezorgd! Een geweldige prestatie, van harte gefeliciteerd! Nu even rust nemen en alles op je in laten werken. Geniet nog van jullie verblijf in Spanje en een goede en veilige terugreis gewenst.
    Tot gauw, Ben en Marja

• 15 September 2014 - 22:20

Joop:

Mannen, " felicitationes " Joop

• 16 September 2014 - 12:03

Peter Van Der Burg:

Beste Broeders,

Van Harte Gefeliciteerd met het behalen van de eindstreep namens de Burgies ! Geniet nog lekker na van deze mooie momenten Mannen. Ik weet niet wanneer je naar huis komt Piet, maar als het nog even duurt kan je jezelf alvast inschrijven voor de Kertsman...Ho Ho Ho je baard haalt haast de gewenste lengte zie ik. Nou neem er nog 1 in het opkamertje van Jacobus :-) ! tot snel !

• 16 September 2014 - 12:14

Ab Van Dijk:

Van Harte. Piet en André jullie hebben een prestatie geleverd. Toen ik het in juli hoorde was ik zeer verbaasd. Piet en een deel André gaan lopen naar Santiago de Compostella. Dat is vast een grap. Maar nee hoor. Jullie hebben het gepresteerd. Hoed af. Geniet nu maar heerlijk na.

Groetjes Ien en Ab

• 16 September 2014 - 17:38

Frans En Sjaan:

Proficiat mannen !
    Jullie tocht is volbracht
    Geniet nog even samen met de meisjes
    Gr Frans en Sjaan

• 16 September 2014 - 19:01

Harry Koene:

ha die pietje nou gefelicteerd met deze mijlpaal in je leven..en nu tijd voor ff relaxen piet
    geniet nog even daar en dan welkom back in t drukke wereldje.... weer schreeuwen langs de kant bij je club exelsior,nou die hebben je hard nodig piet,volgens mij eten die alleen taarten,maar punten ho maar
    dus daar ben je nodig.maar haal wel je sik er af anders zeggen ze daar hey meneer scheer je weg....
    en dan je andere club ja ik krijg t me strot niet uit....fnoord..speelt tegen ajax in de kuip zondag...
    nou is ajax ook niet best piet..maar als je fnoord ziet.vind je de tv reclames gewoon leuk
    en weer vergaderen piet.... iop kantoor staat de muziek gewoon zachtjes nu.omdat iedereen zo zachtjes praat met elkaar
    en ja ook weer golfen maatje
    en natuurlijk weer naar de zaak piet,ik hoop echter wel dat je met deze look binnengelaten word
    dus piet nog ff genieten en dan welcome back....
    en misschien heeft deze tocht jou juist tot rust gebracht maatje
    en zeggen wij op kantoor...piet wat ben je stil....maar dat lijkt mij bijna uitgesloten
    dat is het zelfde als fnoord de championsleague zou winnen next year
    en ja dan golfen ,ik denk dat we jou niet bij kunnen houden piet
    jij hebt nu immers 100 keer een rondje gelopen in zes weken
    ja daar kunnen wij niet aan tippen
    en ook andre alle lof..... ik zou je bijna vergeten kerel.kijk lopen is voor jou ook knap
    maar lopen met piet is echt behoorlijk zwaar...discussies onderweg NEEEEE DIE KANT OP!
    of HOU JIJ NOU FF JE MOND...WE NEMEN DAT TERRAS!ik zou er een sik van krijgen
    dat maakt het voor jou extra zwaar dus
    dus ook voor jou andre alle respect
    en ja eigenlijk ook voor sulima...want ja die loopt er al 30 jaar achteraan....
    dus dat is de grootste felicitatie....
    en dan nog de discussie voor de terugreis
    WIE RIJD ER.nou andre zeg maar niets anders word het WIE LOOPT ER!
    nou piietje gefeliciteerd echt !
    en als je terug rijd maat...ik tijfel er niet aan jij rijd....
    zet dan even t cedeetje aan van DIRE STRAITS...MET T NUMMER THE WALK OF LIFE!!!
    want dat heb je gedaan maatje!
    respect!
    rij voorzichtig naar huis jullie
    want zoals je gehoord hebt in holand kan t mistig zijn...met dramatische gevolgen....
    geniet en rijd voorzichtig
    back to home
    back to life maatje!
    enne gauw ff pilzen piet en bijkletsen!
    zijn benieuwd naar je verhalen
    want die zal je genoeg hebben piet
    nou andre sulima en lidie de groetjes
    geniet er nog ff van
    hebben jullie verdient he!
    greetz
    Harry en Therese

• 16 September 2014 - 21:05

Pig En Tineke:

Proficiat Piet, je hebt de reis volbracht, ik vind het een knappe prestatie
    dat je het gered hebt, geniet er ff van en dan weer lekker naar huis,
    we zullen e.e.a. nog wel een keer evalueren, bytheway wat kan die meneer Harry
    goed rijmen en dichten?????.
    Groetjes en felicitaties van Pig en Tineke.

• 17 September 2014 - 14:50

Jim:

Helden, diep respect! Gefeliciteerd. Geniet ervan. Groetjes Jim, Miran en de jongens

• 17 September 2014 - 15:31

Henk Rost:

Piet gefeliciteerd met die 789 gelopen kilometers , een prestatie van formaat.
    André jij gefeliciteerd met het laatste gedeelte van de tocht. Tot ziens op 15 oktober

• 17 September 2014 - 17:21

Mirja:

Gefeliciteerd ome Piet, echt een super prestatie.
    Hoop dat je inmiddels een beetje bij bent gekomen....groetjes ook aan tante Sulima!

xxx Mirja

• 21 September 2014 - 19:30

Peter Koene:

Hey Piet en Andre,
    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van jullie doel. Een ware prestatie!
    Peter