O Cebreiro-triacastella - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu O Cebreiro-triacastella - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Piet Vis - WaarBenJij.nu

O Cebreiro-triacastella

Door: Andre-Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

08 September 2014 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Vanochtend om half acht reveille .
Wat gegeten en op pad, Andre had al gauw de pas er in en bij mij ging het wat moeizamer.
Afgesproken dat Andre een mooi pad door de heuvels zou nemen met wat andere pelegrinos en ik de gewone weg met de anderen.
We zouden elkaar dan weer treffen in Trabadelo .
Zo gezegd en gedaan(gewandeld) en Andre liep dus 2 km meer maar een mooiere en stillere route.
Koffie gedronken in Trabadelo en weer op pad.
Nu het relaas van Andre. Zoals Piet reeds schreef bleek mijn tocht een pittige waarbij een Twee Duitse jongemannen en een Duitse vrouw het idee opperde om door de bergen naar Trabedelo te lopen. Na een klein kwartier bleven een van de heren en de vrouw achter , die wilden bij elke boom rusten want de klim was nogal stijl. Ik was er aan begonnen dus nu moest ik wel mee met Torsten want hij had een Duits boekje met de route over de berg.
Ondanks de soms stijle klim en de sterke daling maar met een hoog tempo waren wij bijna gelijk in Trabadelo. Ik had er geen spijt van maar als Lidy dit vooraf had geweten had zij duizend doods angsten uitgestaan want er was geen weg en ik zou niet weten wat gebeurd zou zijn als mijn Duitse vriend of mij wat zou overkomen wij van de stijle rots hadden moeten komen. Gelukkig ging het goed. Na Trabadelo kwamen wij om circa 13.30 aan in O Cebreiro. De wens om daar te slapen viel direct in duigen, omdat er een Mariafeest daar was en geen slaapplaats te vinden. Lidy en Sulima gebeld om ons dan maar naar beneden te brengen naar Triacastella. Vanuit hieruit vervolgen wij onze route naar Compostella.

  • 08 September 2014 - 22:18

    Martin En Corry Holtkamp:

    Hallo pelgrims willen jullie wel bij elkaar blijven en niet gaan stunten Andre. Je weet wat je vader altijd zei, achter je ben je geweest. En dan nog een tip van een amateurfotograaf. " Fotografeer nooit tegen de zon in" want dan krijg je slechts donkere beelden. Nou jongens dat was het eel weer. Tot schrijfs

  • 08 September 2014 - 22:21

    Annet Vis:

    Goedenavond alle vier,
    Wat een verhaal weer, en met mooie foto's.
    Zo kort herenigd met elkaar en nu al apart gaan lopen?
    En ik mag toch wel hopen in deze moderne tijd dat Ome Andre en mijn tante Lidy in het bezit zijn van een mobiele telefoon? en dat we in tijden van nood elkaar kunnen bellen?
    Voor morgen dan weer succes met de tocht.
    Volgens mij lopen jullie voor op het schema? Morgen komen jullie op een punt en dan nog maar 100 KM naar Santiago moet te doen zijn ha ha.
    Groeten weer van ons.
    Wij zijn vanaf morgen weer compleet, Koen zijn stage is afgelopen en als het goed is komt hij om 19.45 uur aan in Rotterdam.
    Annet.

  • 10 September 2014 - 11:24

    Paula:

    Hallo broers en zussen,
    Verslag 8 en 9 september gelezen. Jullie nemen niet altijd de aan gegeven paden om samen te gaan, merk ik. Dat lijkt me spannend, maar geeft ook verschillende reacties. Het advies van Annet is niet overbodig. Goed op je "kleine broertje" letten, Piet.! Vandaag 10/09 een rustdag? Genieten jullie er maar van dan kun je morgen de tocht weer aan.
    Liefs Paula xxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Villafranca del Bierzo

Mijn eerste reis

Jarenlang naar uitgekeken om op pelgrimstocht te gaan naar
Santiago de Compostella.

Recente Reisverslagen:

21 September 2014

Epiloog

15 September 2014

Ons doel bereikt !

13 September 2014

O Pedrouzo

12 September 2014

Arzua

11 September 2014

Palas de Rei
Piet

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 24690

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2014 - 30 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: