Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Piet Vis - WaarBenJij.nu Mansilla de las Mulas - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Piet Vis - WaarBenJij.nu

Mansilla de las Mulas

Blijf op de hoogte en volg Piet

28 Augustus 2014 | Mexico, León de los Aldamas

Zo weer om 6.30 uit de veren !
Hoofd onder de kraan en op weg naar een bar voor een desayuno de pelegrino.
Om 7.30 op weg lang pad langs de route national en zicht op de bergen
Siërra Demanda prachtig uitzicht !
Verder weinig nieuws onder de zon
Lopen ging wel
Bereikten vandaag voorstad van Leon
Morgen nog 22 km en dan Leon , lekker uitrusten en wachten op m'n meisje Sulima, Lidy en André !
Verheug mij er op !
Groetjes van een ietwat vermoeide pelgrim !

• 28 Augustus 2014 - 17:46

Cees &gerda :

Hoi piet,
    Geweldig wat je al hebt gepresteerd.
    Wat een rijke ervaring, we volgen je elke dag.
    Hoop dat je voeten en de rest het volhouden.
    Nou, de andere vissen zijn in aantocht.
    Sterkte en nog heel veel plezier.
    Cees en Gerda

• 28 Augustus 2014 - 19:30

Harry Koene:

ciao ciao pietje,nou als ik je berichtjes lees is t allemaal best heftig.....je vertelde altijd ik wil mezelf tegen komen,vandaar dat broer hans niet meeging...want ja danworden je medelopers gek als ze jou lachend inhalen en zeggen'' Piet tot aan de bar'' en ze komen daar en je zit er al....niet wetende van je tweelingbroer en ja dan denken ze toch piet nam t busje...
    en dag een denken ze ok,maar elke dag...!moeilijk uit te leggen,een andere optie is iedere dag een etappe lopen,jij eerst dan hans,
    maar al met al respect hoor piet,6 weken zonder golfclub in je hand,met je maten lopen,na afloop n biertje.... en dit is toch iets heel anders...maar je ontmoet mensen culturen idd genoeg stof om over na te denken
    nou piet nog n paar dagen en dan komt je engeltje,ik begreep van sulima dat je zak best zwaar is,maar je engeltje gaat zeker verlichting brengen....zonder rugzak loopt iets prettiger
    en trek je niets van je mede pelgrims aan als ze zeggen piet je bent je zak kwijt
    en dat onderwerp is hier n hot item in holland,want rond 5 december kan er geloof ik niemand meer door een ietwat geteinte piet in een zak gestopt worden.... dus menig kind zal t minder spaans benauwd hebben rond die datum..... helaas in mijn jeugd was het geweldig voor mn ouders piet ,het was immers de enige manier om mij twee weekies heel zoet te krijgen,maar ook die cultuur verdwijnt in holland
    maar pietje je engeltje komt er gauw aan met broer andre en lidie
    toch iets om naar uit te kijken piet....ik hoop echter dat sulima dat ook ziet want die word wel heel verwend hier
    maar piet een prestatie van formaat jongen,en die rust heb je dubbel en dwars verdient...ff n paar dagen bijkomen,genieten van de omgeving,ook culinair en ga er ook van genieten piet!!!!!
    thais eten is n aanrader daar las ik ergens,je schijnt er ook gemasseerd te worden piet
    en piet dat je soms emotioneel word logisch....en knap dat je dat ook mooi verwoord in je bericht
    alle lof piet
    onwijs respect voor
    enne jij kijkt uit naar je engeltje
    wij weer naar de zondagen dat we kunnen golfen ouwe reus!
    niet dat therese niet gezellig is o nee
    maar gewoon de gezelligheid met zn viertjes en de onderlinge strijd op de baan!
    en daar kijken wij weer naar uit!
    nou piet nog een dag er tegen aan,neem je rust en geniet!!
    Je engeltje komt er aan......
    groetjessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss
    har en therese

• 28 Augustus 2014 - 21:25

Kitty:

Lekker hoor Piet, Leon in zicht, en dan idd ff uitrusten, maaaaaarrrrrrrre dan ben je wel een beetje te vroeg, begreep van Sulima dat zij en de Visjes pas maandag gaan rijden.
    Nou ja joh, er is vast veel te zien en te doen, en dan volgende week weer fris er tegen aan,
    Voor morgen goede tocht,
    Gr. Kitty

• 28 Augustus 2014 - 22:04

Annet Vis:

Hallo ome Piet,
    Weer een dag erop. Op naar morgen.
    Aan het eind in Leon de kathedraal en basiliek van San Isidoro is vast een mooie foto waard.
    Succes weer.
    Groeten van ons,
    Annet.

• 28 Augustus 2014 - 23:26

Marja Weltevrede:

Hallo Piet, al over de helft! Gisteren gezellig met Sulima geluncht en toen verbaasden wij ons erover dat het zo snel gaat. Hierbij bedoelden we de tijd, maar jij gaat ook snel. Hierdoor heb je lekker een paar dagen rust voordat Sulima Lidy en André er zijn. Of loop je toch nog een paar stukjes verder? Een behandeling door een Spaanse collega van Paul lijkt me overigens ook niet verkeerd. Die zullen er toch wel zijn langs de route? Dat de emoties opspelen is toch een goede zaak? Ik heb begrepen dat dat er helemaal bijhoort, zo kom je steeds dichter bij jezelf (en een hogere macht?) en dat is de bedoeling van een pelgrimstocht. Dus je doet het hartstikke goed Piet! Ik hoop dat het lopen je tot nu toe gebracht heeft wat je ervan verwachtte. Straks met S, L en A zal het weer anders zijn, zeker niet minder, maar wel anders qua beleving. Geniet ervan de tweede helft, en heel veel succes verder! Lieve groet, Marja

• 29 Augustus 2014 - 09:52

Pig:

Hallo Piet,

De helft zit er op dus je kan af gaan tellen, heel bijzonder wat je allemaal meemaakt en ziet onderweg, maar het blijft toch een heel bijzondere prestatie om zo.n eind te lopen, gelukkig krijg je van Harry wat opbeurende
    praat, hier kan je weer een paar dagen op teren haha ??.
    Veel succes de komende dagen en leuk dat je Sulima weer gauw gaat zien en gezelschap krijgt van je broer.

Groet van Pig en Tineke.

• 29 Augustus 2014 - 12:47

Ria Burgers:

Hoi Piet,

Jammer dat er af en toe wat kleine ongemakken optreden, maar eigenlijk wel te verwachten op zo'n lange afstand en vele dagen achter elkaar. Daar kun je in Nederland, naast je baan, niet op trainen, maar wilskracht maakt veel goed. Hopelijk doet het weerzien met Sulima je ook goed zodat de 2e etappe ook voorspoedig verloopt. Als ik de foto's zo zie over het algemeen goed wandelweer, boffen als je ook geen hinder van onweer hebt, hier aan de kust vorige week veel last van gehad. Vandaag nog op kantoor maar morgen zelf voor een weekje naar Zwitserland om in de bergen te wandelen.

Mvg
    Ria

• 02 September 2014 - 16:06

Rita V.d. Zalm :

Hallo Piet

Wat grandioos als ik je verslagen lees !Het klinkt echt zoooo mooi ,maar ik zou het liever op de fiets doen .
    En dan vandaag tatatada SULIMA , lidy en Andre .
    Wens je nog een mooie en gezellige tocht ,met je kleine broertje ,en gezelligheid met de meisjes .Die wens ik ook een mooie tocht met de bezemwagen .
    En Piet ook de laatste weken zelf je onderbroeken wassen hoor !
    Veel liefs en groeten van PETER EN RITA